torsdag 12 februari 2009

En helt perfekt väska!


Jag har länge varit i behov av en datorväska till min bärbara jobbdator för att kunna ta den till landet när jag ibland behöver skicka rapporter på helgerna.

Tidigare bar jag min dator i en tygkasse men då jag nyligen fått en ny dator kände jag att det var dags att köpa en mer seriös väska för att skydda datorn bättre.

Det tog inte lång tid innan jag hittade den perfekta väskan.

Det var sajten unnamei.se som hade väskan Bottles 2 Bags från företaget Act 2 Green Smart.

Väskan är till 100% gjord av återvunna material och då främst av petflaskor.

Det bästa med väskan är att den är sjukt lätt så det blir ingen onödig extra vikt förutom datorn. Den har också en lucka som kan användas för att koppla in alla sladdar utan att ta ur datorn ur det skyddande höljet. På så sätt kan du använda datorn utan att skada den.

Jag är helt enkelt grymt nöjd med denna väska som kostade 450kr.

Plastflaskor räknas som en av världens farligaste miljöavfall idag. Bara i USA gör en normal person av med 230 flaskor om året. Det är mer än en flaska varannan dag. Flaskorna kan aldrig brytas ned. Därför är de en sån miljöförlust och bästa sättet är att återanvända dem.

Så om du behöver en datorväska och har råd att spendera lite mer pengar än de som är allra billigast så är denna väska bäst. Jag är helnöjd med mitt köp.

Till väskan får du några papperslappar med fakta om väskan. Dessa är tryckta på miljövänligt papper och använder soja bläck för att trycka texten. Helt fantastiskt.

VAD JAG LÄRT MIG IDAG: Min favorit tidning GREEN GUIDE är nedlagd. Varför framgår inte i brevet från utgivarna men jag antar att det är bristande försäljning som är problemet. En liten hemsida kommer dock att finnas kvar här. Detta finner jag mycket tragiskt. Jag verkligen älskade den tidningen.


Inga kommentarer: