torsdag 8 januari 2009

Årets filmklipp 2008!


Minns ni för ett år sedan då jag utsåg årets filmklipp 2007? Nu är det dags igen. Förra året var ju klippet runt 25 minuter långt men i år har jag valt ett mycket kortare klipp på endast 30 sekunder.
Så vad är min motevering då? Jo, den lyder så här:

Med två enkla armrörelser lyckas han berätta för den drabbade precis vad miljontals människor världen över känner. På 30 sekunder lyckas dessutom kameramannen sammanfatta 8 otroligt långa år.

Mycket nöje för nedan ser ni årets filmklipp 2008:



Håller ni med mig?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är både djupt tragiskt och grymt roligt! Jag förstår mannen till FULLO. Året filmklipp vet jag däremot inte. . fast i efterhand kommer man säkert se att det låg väldigt mycket i tiden med tanke på att bush avgår nu.