lördag 10 januari 2009

Guldbaggegalan leder till problem!


På måndag är det dags för Guldbaggegalan och jag har fått möjlighet att gå på tillställningen tack vare min arbetsgivare. I år har våra filmer nämligen fått otroliga 15 nomineringar. De filmer som vi har jobbat med är LÅT DEN RÄTTE KOMMA IN, MARA LARSONS EVIGA ÖGONBLICK, HR: LANDSHÖVDING och LUST CAUTION.

Detta har dock lett till två problem som jag jobbat på sedan nyår och dessa två kommer jag att skriva om.

Som jag skrivit tidigare i bloggen så känner jag ett behov av att köpa några nya skjortor som jag kan ha. Helst skulle jag vilja ha några enkla snygga vita skjortor.

Givetvis gör detta att jag är på jakt efter ekologiska/organiska skjortor men jag finner detta helt omöjligt att hitta. De enda skjortor jag hittat som är organiska kostar 1200kr vilket skulle vara okej till slut om det inte var som så att de såg ut som ”hej kom och hjälp mig”. Skulle jag haft en sådan skjorta så skulle jag sett ut som en hillbillie.

Jag kan bara inte fatta att ingen har en vanlig organiska skjorta som man kan ha till sin kostym på jobbet. Det måste finnas en marknad för detta om man skyltar detta väl i affären. Det ekologiska bomull som produceras på jorden, vad går det till?

Jag var i förra helgen inne på hela NK i Stockholm och letade och frågade, Jag var inne på tre stycken H&M, ett Kapp Ahl samt även på Brothers där jag fick tipset att köpa deras organiska kallsonger och sy om dem (han tyckte i alla fall att han var rolig).

Så jag började kolla på nätet men har ännu inte lyckats hitta en enkel men snygg skjorta som jag kan ha till en kostym. Skulle jag hitta någon som sålde detta skulle jag fasen köpa en av varje färg.

Idag var jag inne i 5 olika butiker till och letade men till slut gav jag upp och det vart en vanlig skjorta utan någon koll på hur bomullen har gjorts.

Den enda organiska skjortan jag hittat som jag vill ha är denna. Och vill jag fortfarande ha den när det blir lite varmare kommer jag genast köpa den.

Vet ni var man kan köpa organiska vanliga skjortor att ha på jobbet?

VAD JAG LÄRT MIG IDAG: Sydamerikanska odlare av cocablad som används till både kokain och Coca-Cola skördar sina fält 4 gånger om året och tjänar ungefär 400 dollar om året på detta. 400 dollar motsvarar senare vad 4 ynka gram kokain kostar på gatorna i London. Kokain innehåller inte bara cocablad utan även en massa klorin. Nått som verkligen passar i näsan eller hur?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kolla www.bergmanstore.com där det finns skjortor i ekologisk bomull...

Anonym sa...

Letade också runt lite på nätet men hittade inte heller något bra. Tyvärr kan det nog vara så att utbudet är mycket bättre i utlandet. Ett tips kan ju vara att fråga på manolo.se! Han verkar ha koll på allt när det kommer till manligt mode.

Anonym sa...

Köp second hand! där kan man oftast hitta massor av snygga och väldigt billiga skjortor. Minst lika bra som ekologiskt...

Anonym sa...

Brothers kommer få in schyssta ekologiska skjortor i april!

Stephan Bäckman sa...

Tack för tipsen, Nästa vecka skall jag kolla in second hand, problemet är just bvita skjortor på second hand har jag märkt, dom är sollkiga. (hur stavas det)