lördag 26 april 2008

Bästa länken 2007!


Hej där,

Den här gruppen fick över 50 nya medlemmar under den gångna helgen, varmt välkommna allihopa.

Detta är en aktiv grupp som skickar ut mail när vi tycker oss ha nått vettigt att förmedla.

BÄSTA LÄNKEN 2007.

Den bästa länken jag fick under 2007 fick jag av en vänlig tjej vid namn Camilla. Web sidan heter THE STORY OF STUFF och är en fantastisk bra film på 20 minuter om hur konsumtions samhället är uppbyggt och skapat.

Tro mig du kommer inte inte vara lika sugen på att shoppa efter att du sett denna film. En sån här film borde textas och visas i skolorna, den borde visas för alla människor med minsta lilla samhällsansvar kvar i blodet. ALLA borde se den.

När jag klickade på länken kände jag direkt att jag ville se hela filmen så jag flyttade datorn in i köket och såg filmen samtidigt som jag åt frukost. Har du en bärbar dator tipsar jag dig om att göra samma sak, då har du inte ens förlorat tid medans du ser filmen på den länk som jag anser vara 2007 års bästa länk.

Jag hoppas att filmen INTE ger dig nått nöje utan snarare viljan att agera.

http://www.storyofstuff.com/


Sköt om er i vinter mörkret.

Stephan

I ELFTE TIMMEN har biopremiär den 18 januari (Göteborg 11 januari).

Inga kommentarer: