söndag 28 mars 2010

I ELFTE TIMMEN på TWITTER


Som bloggare hinner man inte alls skriva om allt man vill. Ser man en intressant artikel som man vill skriva om eller hänvisa till så klipper man ut den men det är endast en bråkdel av alla dessa artiklar och länkar som verkligen tar sig hela vägen från mitt skrivbord till denna blogg.

Inom kort skall jag ju även bli pappa och eftersom det är mitt första barn så inbillar jag mig att jag kanske kommer ha än mindre tid över till att blogga, speciellt under första tiden då barnet kommer vakna flera gånger om natten vilket gör att jag inte kan sitta som nu (23:31) och skriva ett blogginlägg. Kroppen kommer helt enkelt inte orka med detta. Eftersom det är en hel del mammor som läser min blogg så vet ni nog vad jag talar om. Am I in for a big suprise?

Därför har jag öppnat ett TWITTER konto för att enkelt och snabbt några gånger om dagen kunna skicka ut meddelanden om bra länkar till sidor och artiklar som jag önskar föra vidare. Hitintills har jag alltså bara länkat till mina egna blogginlägg men från och med nu så kommer jag lägga ut det mesta som jag kommer över under dagen som jag finner intressant.

Det är många bloggläsare som mailar mig om intressanta artiklar och liknande och detta får ni gärna fortsätta med. Finner jag den lika intressant som du gör så kommer jag försöka sprida den vidare. Min förhoppning är att uppdatera min TWITTER sida minst 3 gånger om dagen.

Så logga in på TWITTER och skapa ett snabbt och enkelt konto.
På så sätt behöver du inte bara dras med mina negativa och tunga blogginlägg utan kommer även att kunna läsa massa roliga och spännande artiklar. Jag tänker dessutom försöka länka till sånt som är lite mer underhållande kring klimatet.

Som t ex nedan lustiga film med ett mycket tråkigt budskap.

Så tveka nu inte utan lägg till I ELFTE TIMMEN på ditt twitterkonto så lovar jag dig att du kommer lära dig än mer om klimathotet och vad du kan göra åt det.

Inga kommentarer: