tisdag 4 november 2008

Spela dig smart

Häromdagen eftersökte Sandra julklappstips från mig och som ett mirakel fick jag själv en i brevlådan någon dagen senare.

Det var spelet ECO-MIG från företaget Compete now AB.

Spelet är ungefär som en liten variant av Trivial Persuit som man enkelt kan ha med sig i väskan.
Det som jag fan så fantastiskt kul med ECO MIG är att det innehöll massor av frågor om hur man lever mer klimatvänligt.

Jag spelade spelet häromdagen med några nära och kära och föga förvånande så vann jag. Så inte nog med att spelet är kul att spela. Det är dessutom lärorikt ur ett klimatvänligt perspektiv. En fråga kan t ex vara ”Vilket land i Europa producerade mest vindkraft under år 2006?” Innan jag tittar under kortet skulle jag gissa på Danmark så det är lika bra att kika…Jag hade fel. Rätt svar var Tyskland. Något som är bra att veta eftersom jag verkligen förknippar Tyskland med Vattenfalls kolkraft anläggningar.

Som om detta inte vore nog så får man en liten broschyr till spelet med över 75 tips på hur man lever mer klimatvänligt.

Spelet är prisvärt också för roliga stunder. Det kostar inte mer än ca 150kr.

Jag förstår att texten ovan låter nästan köpt men så är det så klart inte, jag har hört talas om detta spel och blev jätteglad när jag fick det. Det var även superkul att testa och spela det och minst lika roligt att vinna.

I jul skall jag utmana släkten .

Jag rekommenderar detta spel varmt, speciellt till de som har lite klimatintresse. 5kr går dessutom till WWF så även de tycker alltså att detta spel är bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

det spelet får jag sätta upp på min önskelista!:D