tisdag 9 september 2008

Äntligen är skivan här!


Häromveckan släpptes den skiva jag väntat på som allra mest på i 10 år och fast jag hade lovat mig själv att aldrig köpa en fysisk skiva igen (för miljöns skull) så bröt jag det löftet eftersom jag har alla deras singlar och skivor sedan tidigare.

Bandet jag talar om heter THE VERVE och släppte sin senaste skiva 1997 som hette Urban Hymns och finns nog i någon av era bokhyllor där hemma.

Deras nya skiva heter Four och jag är helnöjd med den.

Jag gick igenom en tuff tid i mitt liv när jag hittade THE VERVE och det var deras musik som fick mig att ta mig igenom denna tid då jag gick från pojke till…tja äldre pojke.

Jag minns att jag var hemma och mådde dåligt och var nedstämd för att jag aldrig lyckades träffa bra tjejer. Jag stod där framför spegeln och hade skivan på och sångaren vid namn Richard Ashcroft sjöng låten LUCKY MAN och då slog det mig.

Det spelar ingen roll hur jobbigt jag än har det. Jag bodde i en liten lägenhet och hade ett jobb. Jag hade tak över huvudet och vänner att umgås. Jag kunde även servera mig själv tre mål mat om dagen utan att bli ruinerad.

Så jag ringde en tatuerare och bokade tid, gick upp till vår reklambyrå som vi jobbade med på min arbetsplats letade fram det typsnittet som THE VERVE hade på sin singel och åkte och tatuerade in order LUCKY MAN med rätt typsnitt rakt över hjärtat.

Varför?

Jo för att varje gång jag ser mig själv mer bar överkropp så vill jag bli påmind om att jag har det bättre än 100 000 tals människor på jorden och att jag inte behöver vara ledsen utan istället försök göra något åt att jorden skall vara så rättvis som möjligt, även om det är svårt. Jädra svårt.

PS. När sångaren Richard Ascroft var i Sverige år 2000 fick jag chansen att träffa honom och senare på kvällen så tillägnade han sången LUCKY MAN till mig från scen. Det var magiskt.


Inga kommentarer: