måndag 21 juli 2008

Frysen full med ekologiska hallon.


I min fortsatta jakt på saker från mitt landställe som jag kan äta men som jag knappt brytt mig om de senaste 10 åren var det i helgen dags för att ge sig på hallonen.

På landet har jag helt magiska hallonbuskar som ger ofantliga mycket hallon. Jag har dock inte plockat på flera år då jag precis som vissa barn tyvärr fortfarande tycker det är lite äckligt med djur på bären och hallon som inte ser 100% snygga ut. Jag är helt enkelt kinkig.

Men jag gillar att äta bären och eftersom jag gett mig fasen på att dra nytta av mitt landställe och vägra köpa sånt som landet kan erbjuda gratis utan merarbete plockade jag cirka 6 liter hallon på ungefär 30 minuter. Väldigt mycket hallon var inte klara så det blir nog till att plocka lika mycket hallon igen nästa helg när jag börjar min semester.

Nu hoppas jag inte behöva köpa några hallon tills nästa år för nu har jag två stora påsar i frysen och mer kommer ju.



Inga kommentarer: