tisdag 10 juni 2008

Pengar till välgörenhet efter visning av I ELFTE TIMMEN

Viktor Rydbergs Gymnasium såg filmen I ELFTE TIMMEN och bestämde sig för att dra sitt strå till stacken och anordnade en Klimatgala.

Galan som på 4 timmar räddade regnskog lika stor som Skeppsholmen i Stockholm tyckte skolan var ett bevis på att alla kan påverka!

Tack vare allas insatser drog galan in massor med pengar - bara inträde, fika och basar drog in 34 300 kr vilket skolan nu har köpt regnskog för via Föreningen rädda regnskog, massor med regnskogSkolan vill att eleverna skall tänka på detta som en skog att gå vilse i, full av höga träd, lianer, spännande djur och krälande kryp.
34 300 kr innebär att Skolan samlade in mer än 15% av hela årsomsättningen för Föreningen rädda regnskog. Det vi gör har med andra ord betydelse - stor betydelse!!
Nu inväntar skolan de närmsta veckorna besked från Föreningen Rädda Regnskogen om hur mkt pengar de fått från alla engagerade, alla inbetalningskort märkta med “Over the rainforest”

Jag är mycket imponerad av att eleverna precis som jag tog denna film så hårt till sina hjärtan. Jättekul att de även gjorde slag i saken och anordnade nått vettigt och skänkte pengar till välgörenhet. Viktor Rydbergs Gymnasium i mina ögon verkar vara en skola med det lilla extra.
Vill du också köpa regnskog? Gå då in på: www.raddaregnskog.se

1 kommentar:

Anonym sa...

hallå. jag är en elev på vrg och var med på miljögalan. Tack för att du skrev om oss och jag hoppas det ger inspiration till andra. Det var jättekul med en miljögala och jag tycker verkligen att alla skolor borde anordna en! jag måste faktiskt säga att jag tror vi är den miljövänligaste skolan i stan. ;P
tack för en underbar blogg, man lär sig en hel del!