tisdag 6 maj 2008

Problemen GORE att lösa.


Hej där,

Det var länge sedan jag såg fram emot helgen så mycket som jag gör idag. Denna vecka har varit helt galen med väldigt lite sömn.

I måndags var jag på Guldbaggegalan och hade fantastiskt trevligt på efterfesten.
I tisdags åkte jag ner till Göteborg och närvarade när Gothenburg award delades ut under en stor ceremoni till Al Gore. Tillställningen var fantastiskt regisserad och trotts att min ork och vilja att försöka sprida min kunskap om att leva miljövänligt de senaste veckorna har sinat gick jag från eventet fylld av ny energi. Göteborgs stad har verkligen anstiftat ett mycket fint pris och jag är verkligen glad att man ville bjuda in lilla mig till denna händelse, Jag tackar ödmjukast för detta.

Jag köpte tågbiljetterna på Tradera och betalade totalt 122kr för 2 personer tur och retur. Härligt billigt.

Se hela hans fantastiska tal här (notera när han retar oss svenskar för att vi saknar snön).
Igår var det galapremiär för den kommande filmen Sweeney Todd. Filmens regissör Tim Burton var i Stockholm och närvarade på visningen och svarade på frågor innan filmen började. Burtons första genombrott som tecknare var faktiskt att han vann en tävling där det gällde att göra en kampanj för att man skulle hålla staden ren. Denna teckning smyckade senare alla stadens sopbilar i ett år. Bra kille.

I morgon lördag skall jag gå på naturhistoriska museet i Stockholm och deras Isbjörnsutställning med föreläsningar som jag fått en inbjudan till.

När jag lyssnade på Al Gore tidigare i veckan så sa han att man nu tror att polarisarna kan komma att vara smälta under sommaren om 5 år. Det var mindre än ett år sedan man sa att det skulle dröja 15 år.

Engagera dig i vår miljö, den går inte att byta ut och har du barn borde detta vara högst upp på din agenda.
Börja med att se filmen I ELFTE TIMMEN.
Ha en trevlig helg.
Stephan Bäckman
I ELFTE TIMMEN

Inga kommentarer: