lördag 26 april 2008

Äntligen är vi 500 personer.


Hejsan,

Efter mycket tjat från mig om att ni skall bjuda in era vänner till denna grupp så har vi äntligen paserat 500 medlemmar i denna grupp. Riktight kul tycker jag.

Fast premiären av I ELFTE TIMMEN nu varit på de svenska biograferna kommer mitt engagemang för att göra jorden lite mer grön inte att sina. Jag kommer driva denna grupp vidare och numer bli lite mer aggresiv i min jakt på att informera andra om vad de kan göra för miljön. Egentligen skulle jag vilja starta någon typ av skola i 50 steg med tips och trix på hur man skär ner på sina utsläpp och hur 500 personer verkligen kan göra en skillnad.

Till exempel så här:
En person får ungefär ett halft kilo reklam i brevlådan varje vecka. Genom att sätta upp en INGEN REKLAM TACK skylt på brevlådan så minskar denna person sin ofrivilliga pappers förbrukning med 26 Kilo om året. Om vi alla 500 skulle göra detta så skulle förbruknings minskningen vara 13 ton papper som inte bara skall tryckas utan även fraktas.

Det är så vi 500 måste tänka. En för alla och alla för en. Så gör nu som jag gjort, sätt upp en INGEN REKLAM SKYLT. Ju fler som gör det desto färre företag kommer att marknadsföra sig genom direkt reklam.

I morgon skall jag åka ner till Göteborg och lyssna live på Al Gore för tredje gången det senaste året. Jag hoppas att det blir inspirerande.

PS. Härmed vill jag tydligagöra att de åsikter och tankar som jag förmedlar genom denna grupp inte på något sätt kommer från varken företag eller organisationer som varit med och Skapat filmen I ELFTE TIMMEN. De åsikter och tankar som jag förmedlar är helt och hållet mina egna och dem står jag för för jag vil göra nått åt de problem som stundar.

Sköt om er, ni tappra 500.

Stephan

1 kommentar:

Ekorren sa...

Vart är Al Gore ? Hittar ingen info på google :D