tisdag 13 maj 2008

Äntligen damp den ner!


Skrivet 27 februari 2008

Hejsan,

Snacka om att jag har varit glad de senaste dagarna. Jag har fått mängder av mail från er här på Facebook. Faktiskt så många att jag inte har hunnit svara och kommentera alla vilket jag givetvis alltid gör. Håll ut.
Som om inte den fantastiska mailskörden var nog så kom äntligen mitt första nummer av trendmagasinet CAMINO ner i brevlådan idag.

För er som inte känner till CAMINO kan jag säga att det är inte vilket magasin som helst utan ett magasin för oss som vill leva en smartare livsstil och mer miljövänligt. Jag har bara läst ett nummer tidigare men jag fullkomligt älskar tidningen och ser genast fram emot att krypa ner i sängen och läsa (vilket jag allt för sällan ser fram emot). Efter en snabb genombläddring av tidningen kan jag redan nu konstarera att det finns en sida som jag är extra glad för. Slå upp sidan 10 så ser ni varför :0) Det är dock en sak som jag saknar i denna tidning och det är mig själv som krönikör. Jag skulle vilja vara krönikör i ett magasin som lät mig vara tuff i tonen då det är fulllkomligt överbevisat att ni gillar mina brev som bäst när jag är riktigt förbannad på något. Man får väl helt enkelt fråga tidningen om det är villiga att ge mig en sida i tidningen för att framhäva och beklaga mig över de företag och politiker som inte gör ett jota för att rädda vår miljö.
Vet ni varför jag så gärna vill det?Jo för enligt en känd marknadsförare så berättar vi om en produkt för 4 människor om vi är nöjda med den, men hela 11 männiksor om vi inte är nöjda med den och jag är aldrig nöjd med företag som snarare motarbetar vårt försök att leva mer hållbart. Dessa företag får man endast att lyssna om kunderna minskar.

Nu hinner jag inte skriva mer för jag måste krypa ner med min CAMINO men jag lovar ett krafftigt irriterat mail inom kort.

PS. Jag undrar egentligen vad CAMINO står för. Den enda gången jag hört detta ord förut är från Star Wars och planeten CAMINO som prisjägaren Bobba Fett föddes på. PPS. Vill du kosta på dig en prenumeration på Sveriges kanske bästa magasin skall du klicka på denna länk: http://www.caminomagasin.se/c/prenumerera

Vänligen

Stephan Bäckman
I elfte timmen

Inga kommentarer: