måndag 12 maj 2008

Filmen I ELFTE TIMMEN åter på bio


Skrivet 22 februari 2008

Hejsan,

Först önskar jag välkomna de 30 personer som är nya i gruppen de senaste 48 timmarna.

I denna grupp skickar jag ut små miljötips när jag har möjlighet. Ibland med en glad ton och ibland med en irriterad ton om jag har blivit upprörd över något.Det bör även nämnas att jag gillar mycket när ni skriver tillbaka till mig. Det är ett trevligt tecken på att ni läst vad jag skrivit. Det glädjer mig att kort så här på fredagen få informera om att efter lite tjat från mitt håll så går filmen I ELFTE TIMMEN återigen upp på biograferna i Stockholm. Det är biograferna Filmstaden Heron City och Filmstaden Kista som visar filmen från och med idag. Gå gärna och se den så hoppas jag ni förstår vad delar av mitt starka engagemang för klimatfrågan kommer ifrån. Inom kort kommer filmen även ha premiär i Norrköping, Växjö och Helsingborg. Hör gärna av er till mig om ni vill få filmen visad i er stad så skall jag förmedla rätt kontaktperson så att ni kan hjälpa mig med påtryckningar. Allt för miljöns skull.

Kanske är det som så att filmen går upp i Stockholm på biograferna igen eftersom detta är den varmaste vintern i Stockholm sedan man började föra anteckningar för 250 år sedan.
Fundera på det ett tag. 250 år sedan, varmaste vintern, ingen snö.
Vad kan du göra åt problmet, vad vill du göra åt problemet?

Det är ju som så att det människan inte förstår med hjärtat, kan hon heller inte förstå med hjärnan. Om du ser I elfte timmen så är jag ganska säker på att dinna sinnen kommer öppnas än mer än de är idag.

Trevlig helg

Stephan Bäckman
I ELFTE TIMMEN

Inga kommentarer: