tisdag 13 maj 2008

Klimatdebattens heliga ko!


Skrivet 12 mars 2008

Hej där,

De senaste dagarna har jag varit väldigt upptagen, därav inga mail från mig, dock har jag nu nästan hunnit svara på samtliga mail jag fått från er läsare. Jag överdriver inte om det var närmare 30 stycken som låg och väntade. Super kul. Ikväll var jag dock med om nått mindre kul. Tittade på SVTs (fan vad jag älskar statlig TV) Uppdrag granskning och deras reportage Klimatdebattens heliga ko.
Se inslaget här:http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=14750&a=1083621&lid=puff_1083890&lpos=extra_0

Jag måste verkligen ta tag i mig själv på denna punkt, det funkar inte att jag äter 80 kilo kött om året. Jag väger ju fasen mindre än så själv. En god vän till mig är kock och serverar mat till ca 50 personer varje dag. Jag hoppas verkligen att hon får möjlighet att se reportaget och har möjlighet att bjuda gästerna på bättre mat ur klimatsynpunkt. Jag funderar nu att bli vegetarian på lunchen helt och hållet. Vänligen se reportaget och komentera gärna till mig. Det är galet få som känner till detta enorma problem. Återkommer inom kort.

Vänligen

Stephan
I ELFTE TIMMEN.

Inga kommentarer: