torsdag 15 maj 2008

Jag blev så stolt!



Skrivet 25 April 2008

Hejsan,

Ni vet alla hur det är att kämpa i motvind. Att försöka få era vänner att förstå alvaret med det stundande klimathotet. Det är faktiskt ofta omöjligt anser jag. Det var därför jag skapade denna grupp för att folk som vill lyssna skall få lyssna. Tydligen gick jag för långt när jag mailade ut om min upplevelse av quorn eftersom gruppen förlorade 30 medlemmar, eller så är det medlemmar som helt enkelt inte vill få mail. Därför blir jag så jädra glad när jag får brev från er. just nu har jag 16 olästa mail här på facebook. Era vänliga ord får mig ärligt att fortsätta att kämpa. Jag gör det inte för berömmet utan snarare för att jag märker att ni lyssnar och det är jag så tacksam över.
I veckan fick jag ett brev från en kvinna som gillade mina brev för att jag var så politiskt inkorrekt. Det blev jag stolt över faktiskt. För jag anser mig inte vara lika tafatt och feg som våra politiker, jag skulle inte bry mig om min karriär som politiker. Jag skulle bry mig om min uppgift och jag skulle göra allt jag kunde får att få landets medborgare att förstå t ex klimatfrågan och hur pass alvarlig den är för oss och våra barn.

Härom dagen fick jag två affischer som jag blev galet stolt över. Den första var en affisch till filmen I ELFTE TIMMEN som var signerad av de två regissörerna med två hälsningar

"STEPHAN - YOU BROUGHT LIGHT AND HOPE FOR US. THANK YOU. THE WORLD NEEDS PEOPLE LIKE YOU - Nadia Conners"

"DEAR STEPHAN - THANK YOU SO WERY MUCH FOR YOUR SUPORT AND HARD WORK. WE ARE SO HAPPY TO HAVE YOU ON OUR TEAM - Leila Conners"

Den andra affischen var en litografi av Sheapard F (OBEY) som även har gjort den logga som jag använder mig av i mina Facebook mail. Denna litografi finns enbart i 350 exemplar. Jag är mycket stolt över dessa två affischer. Jag betalade till och med galna 1800kr för att rama in dem så att jag kunde hänga dem på kontoret.

Bilder kan ni se här:
1. http://photos-d.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v237/107/23/751501339/n751501339_839107_7563.jpg
2. http://photos-e.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v237/107/23/751501339/n751501339_839108_8050.jpg

Så för att sammanfatta så gör ni mig alla så glada när ni skriver till mig att jag inte kan annat än att fortsätta. Ni som ännu inte bjudit in era vänner till denna grupp ber jag er göra det. Jag arbetar just nu på en I ELFTE TIMMEN version 2.0 och kommer visa upp den inom kort.

Vill ni se två kortfilmer som Leonardo DiCaprio gjorde innan han gjorde I ELFTE TIMMEN kan ni klicka här. http://www.leonardodicaprio.org

Där berättar han om hur oljan och människan är den stora boven i detta enorma drama.

Sköt om er och fortsätt kämpa ni med.

Vänligen
Stephan
I ELFTE TIMMEN

Inga kommentarer: