lördag 19 april 2008

Våga vägra PSredpages!


Hejsan ni tappra 350 medlemmar.

Kampanjen mot telefonkatalogen fungerade ju helt utmärkt. Tyvärr har jag ingen uppgift på hur många som tackade nej till telefonkatalogen men eftersom jag själv fick mailet tre gånger och många många svarade på mitt mail på facebook och sa att de nu tackat nej ser jag den som en stor framgång. Nu är det dags för nästa onödiga trycksak att strykas ur registret: PSREDPAGES.

Detta är gratistidningen som Stockholmarna får flera gånger om året och enbart är en reklamtidning som går ut på ökad konsumtion då tidningen enbart överlever på annonser.

Jag skulle därför enkelt vilja uppmana er till att tacka nej till denna tidning om ni finner den lika onödig som jag samt att uppmana era vänner att tacka nej til tidningen. Tackar nej gör ni enkelt på följande sätt. Maila ert namn, adress och personnummer till sparaskogen@psredpages.se eller ring Helena på 08-6645940. Det kanske inte är lika enkelt som att tacka nej til telefonkatalogen men lägg 1 minut av din dag på detta. Det är vår miljö värd.

PS. Så här fomrmulerar sig tidningens redaktör: "Vi vill bara ha läsare som vill läsa PSREDPAGES . Allt annat är slöseri med skog, tid och inte minst pengar - våra pengar". Så säg upp din tidning NU!
Vänligen
Stephan