torsdag 13 mars 2008

Om några timmar kommer lönen...


Hejsan igen,

Hoppas ni alla hade en trevlig helg med fint väder.

På bara en vecka så har denna grupp samlat på sig otroliga 97 medlemmar. Önskan är att man under kommande vecka skall kunna fördubbla detta antal. Så om du ännu inte har informerat och bjudit in dina vänner att gå med i vårt nätverk så ber jag dig göra det. Inte för min skull. Utan för miljöns skull.

I helgen var det en bilfri dag i 28 länder. Flera av våra städer ställde upp på detta men inte huvudstaden Stockholm. Som tur var så fylldes gatorna av demonstranter som sedan hamnade i tv. På så sätt fick svenska folket ta del av hur angelägna Stockholms kommun är att värna om miljön. Man kan tycka att en dag om året skall kunna vara bilfri. Min bil stod still på lördagen. Gjorde din?

Mitt facebook konto har fått celebert innehåll numer. Jag har tack vare denna grupp fått kontakt med regisören till filmen THE 11TH HOUR och vi är nu facebook vänner. Mycket spännande tycker jag.

Om några timmar kommer din lön att sättas in på ditt konto och du får i samband med detta stora möjligheter att handla miljövänliga produkter eller så miljövänliga som möjligt. Köp så närproducerad mat som möjligt. Gärna ekologisk. Köp kläder så som jeans som är gjorda i Polen eller Italien istället för jeans som är sydda i Kina och färgade i Indien. Köp inte torsk då den är snart utrotningshotad. Försök konsumera saker och ting som är upplevelser istället för produkter så som bio, teater, muséum och utställningar. Beställ alltid en miljöbil när du åker taxi. Låt åkarna veta att du inte vill åka med vanlig bil när miljöbil finns.

Listan kan bli oändlig med saker du kan göra för miljön, det behövs bara att man tänker till innan man handlar något.

PS. Spana in mina nya bilder och filmer. Isbjörnen Knut är ju galet söt.

Sköt om er

Inga kommentarer: