torsdag 13 mars 2008

Klimatneutrala timmar varje dag


Kära miljövänner,

Helt otroligt. På mindre än 24 timmar har vi gått från 18 till 47 medlemmar i denna grupp och vi har ytterligare 157 personer som har fått erbjudande om att gå med i vår grupp.

Jag ber er som är nya att kontakta era vänner och rekomendera denna grupp. Tanken är att vi tillsammans skall tipsa opm sätt att leva klimatsmart. Till skillnad från andra grupper så är denna aktiv.
Så gör en insatts, innan veckan är slut kanske vi är 100 medlemmar vilket vore fantastiskt.

I går eftermiddagen så levde jag klimatneutralt framm tills jag skulle gå och lägga mig. Jag hade mängder med jobb att göra så jag jobbade hela kvällen.
Klimatneutral kunde jag vara tack vare att jag har GRÖN EL. El som enbart är gjort via vattenkraft och vindkraft. På så sätt släpper den inte ut någon koldioxid.

Så var aktiv. Ring upp ditt elbolag och säg att du vill byta till GRÖN EL. Den kostar inte många kronor extra och eftersom du redan bytt till lågennergi lampor så kan du ta vinsten från minskad elkonsumtion och använda den till GRÖN EL.

Gör en insatts för vår planet. För vi lever verkligen i elfte timmen och klockan är till och med 11.59.

Vänligen

Inga kommentarer: