torsdag 13 mars 2008

Skriv inte ut.


Inget gör mig så glad som att se det ständigt ökande medlemsantalet i denna grupp.
Just nu är vi 114 st och ju fler vi alla kan ordna till gruppen desto bättre.

Dagens lilla tips jag har till er som jag själv tillämpar på jobbet är att jag knappt skriver ut någonting.
Istället har jag ordnat med en mapp på skrivbordet som jag döpt till VIKTIGT och i den har jag alla veckorapporter och annat som man använder i sitt dagliga arbete men som man ofta uppdaterar och i sånt fall skulle behöva skriva ut nytt hela tiden.
När jag sedan går i möten tar jag med mig datorn och kopplar upp mig och på så sätt kommer jag alltid åt dokumenten utan att skriva ut.

De få papper som jag skriver ut gemar jag ihop istället för att häffta ihop dem. På så sätt använder jag inga onödiga häfftklammrar och kan återanvända gemen.

I förlängningen sparar min arbetsgivare också pengar på detta.

Så skriv ut mindre, jag har slutat skriva ut ca 80% av allt jag skrev ut förr.

Nått som vore trevligt vore om ni hade någon feedback till mig på dessa mail. Hör gärna av er om ni känner för det. Vill ni att alla skall veta vad ni skriver så får ni gärna skriva på väggen.

Länge leve det gröna samhället ;0)

Inga kommentarer: