torsdag 2 oktober 2008

Sålde förlovningsringen

För oss normala människor så klassas väl guld och diamanter som det finaste och dyraste vi har på jorden. Men vad skall man med guld till som man inte använder, är det inte då bättre om det kan komma till användning för någon annan?

Jag tror att vissa av er kommer reagera när ni läser att jag i veckan sålde min förlovningsring. Varför undrar ni, är killen från vettet. Nä inte alls jag är bara inte förlovad längre och har inte varit det på snart 4 år. Så varför sitta och bunkra guld som jag aldrig kommer nyttja igen.

Guld och diamanter är ädelartär som drabbar hårt arbetande människor i konfliktdrabbade områden så som Afrika. Egentligen är jag emot guld och diamanter eftersom jag anser att utöver förlovningsring så kommer inget vettigt ur dem. Kom i och för sig på att jag ju även har ett halsband som jag aldrig tar av mig. Även det är guld, men där går gränsen för mig.

Så min förlovningsring som bara låg där i en låda och ”skräpade” lämnade jag in till en guldhandlare och fick 450 kr för. Det tyckte jag var mycket bättre och miljövänligare, för nu kan ringen smältas ner och bli en ny ring till någon annan lycklig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Javisst, är man inte längre förlovad kommer väl inte ringen till användning i alla fall.

Anonym sa...

Det var väl väldigt smart gjort.. o så behöver den inte ligga där i lådan som en påminnelse heller.. 450:- kan man ju använda på något kul men miljösmart.. Fina böcker förresten!!
//Pia
www.anjocapi.blogg.se