måndag 13 oktober 2008

Skit på åkern!


Jag varnar er lite för det jag kommer att skriva om nedan är lite småäckligt kan vissa tycka.

På mitt landställe har jag ingen spoltoalett utan där är det torrdass som gäller. Jag har heller inget avtal med kommunen om att komma och hämta avföringen (osmakligt ord alltså) utan detta tar jag om hand om själv.

Under tidigare år har jag grävt ner detta i min åker utan att tänka närmare på det men i våras tänkte jag att jag skulle hålla koll på denna plats på hösten för att se om man kunde se någon skillnad.

När jag tittade på denna plats häromveckan fick jag världens skrattanfall och trodde fasen inte att det var sant. Hela min åker har sett hösten tåga in och är alldeles brun förutom en två gånger en meter rektangel på åkern där gräset var grönt och högt som att det vore juli månad och solen gjort undervärk i veckor.

Visst hade jag hört att dynga är bra och att man gödslar med det men inte någonsin har jag trott att resultatet kunde vara så enormt tydligt.

Jag vet exakt vart jag skall placera min hög nästa år, fasen vilka vackra blommor jag kommer få med gödsel som är prima vara och alldeles närodlad (Förlåt jag kunde inte låta bli att vara lite lustig på slutet).

PS. Du har väl inte latrinhämtning på ditt landställe? Det vore nämligen INTE miljövänligt.

Inga kommentarer: