lördag 19 april 2008

KLIMATSMART.SE


Hej där,

Så här i juletider gör vi människor det vi älskar mest. Vi konsumerar. Visste du att det den starkaste saken som skiljer människan från djuren är att vi har ett "ha begär som bara växer", något jag lärde mig när jag såg filmen I ELFTE TIMMEN. Men samtidigt skall jag inte sticka under stolen med att det är mysigt med jul och det är kul att få ge bort saker till dom man älskar. Men jag måste nu slå ett slag för en fantastiskt bra webadress: http://www.klimatsmart.se/

På denna sajt samlas alla produkter och företag som är klimatvänliga. Vilket gör det mycket enklare att hitta vettiga alternativ till det man önskar. Jag själv skulle t ex gladeligen vilja ha en prenumeration på tidningen Camino som jag upptäckte via denna sajt. 100 tals företag är listade och jag vet redan nu att jag kommer återvända ofta till denna sajt för att lära mig om de miljövänliga och ekologiska alternativen som finns där ute. Jag tycker att detta intiativ är kanon och jag önskar att alla kände till den här sajten. Därför rekomenderar jag den varmt till mina 360 läsare. PS. Om ni tippsar redaktionen på www.klimatsmart.se om en produkt eller tjänst som de ännu inte har på sin lista och de lägger ut den skänker de dessutom 10kr till Världsnaturfonden som tack för hjälpen - grymt trevligt!

Med hopp om en klimatsmart helg med seriösa manifestationer runt om i landet under lördagens klimatdag över hela världen.

Vänligen

Stephan