måndag 14 april 2008

Har du bil och vill spara pengar?


Hejsan,

Istället för att skriva ett långt brev om ecodriving hittade jag detta klipp på nätet.

Personligen har jag lyckats åka 15 mil med min bil och förbrukat 0,48 liter milen där min bil i regel drar 0,75. Någon av er som slår det?

http://youtube.com/watch?v=RR0rsHJe_tU

PS. Har du tid, ork och lust får du väldigt gärna bjuda in dina vänner till denna grupp. Ju fler vi blir desto miljövänligare kan vi leva. Ha en trevlig första advent.

Vänligen
Stephan
Eco driver.

2 kommentarer:

Gnistan sa...

Tänkte informera om en liten produkt kallad Econo-Led som på enklast möjliga sätt talar om för föraren när bilen inte drar någon soppa. Körsättet kan utvecklas genom att föraren vet exakt när bränslet stängs av helt.
Mer info på www.econoled.se/Econoled1.html

Stephan Bäckman sa...

hej,

Jag har redan en sådan funktion i min Volvo V40. jag ser direkt när den går ner på 0,00. Men på äldre bilar är det så klart bra om man har en dådan lampa.