måndag 14 april 2008

Ett stort tack


Hej,
Jag vill verkligen från botten av mitt hjärta rikta er alla ett stort tack för att ni är med i denna grupp och fortsätter acceptera att jag mailar er titt som tätt när jag hittar nått intresant eller spännande som kan hjälpa till att göra vår planet till en bättre plats.

Nu skulle jag vilja rekomendera en bok. Det är den nya boken med den galna titlen DET ÄR VÅR BESTÄMDA UPPFATTNING ATT OM INGENTING GÖRS NU KOMMER DET VARA FÖR SENT av Andras Malm (Atlas förlag). Boken tar upp allt som har med det stundande klimathotet att göra och det är verkligen en fröjd att läsa intervjuver med Andreas då han verkligen brinner för detta ämne. Jag har själv inte hunnit läsa boken ännu men kommer givetvis göra det så snart jag är klar med den bok jag läser just nu. Låna den på bibblan för miljöns skull.

Som många av er märkte häromdagen så hade tidningen Metro ett klimat special och det fick mig att vilja skriva ett intresant tips till er:

Tips. Om vi alla i denna grupp stängde av våra dataskrämar under lunchrasten (1 timme) skulle det i dagsläget innebära att våra skärmar är avslagna 312 timmar mer om dagen. Det blir otroliga 78 624 timmar om året. Nu vet jag inte hur mycket en data skärm drar i el men det spelar ingen roll för resultatet är possetivt och det räcker för mig att stänga av skärmen (och lampan och radion under varje lunch.

Vänligen
Miljönörden
Stephan

Inga kommentarer: