fredag 4 april 2008

Den lille människan kan nå ut till de stora massorna.


Hejsan,

Hoppas allt är bra med er kära läsare av detta mail.

Nedan följer en liten historia som visar att man kan få till förändringar. Jag läser tidningen KING och för några nummer sedan hade de en artikel om stora bilar som hade stora motorer och gärna spydde ut avgaser. Så jag mailade deras chefsredaktör och beklagade mig. Tyckte detta var oasvarsfullt och att de borde istället skriva om att Hollywood eliten Clooney, Pitt, Daemon och främst DiCaprio som alla kör hybridbilar och alltid talar varmt om vår miljö.
Detta är killarna att härma.
Jag tycker dessutom att de borde skriva om eko kläder och klädföretag som öppet kämpar för miljön och investerar i en hållbar framtid som till exemper Marc Jacobs som har en miljöserie kläder de döpt till GIVE EM HELL AL med en bild på Al Gore. Jag förstår om ni nu tycker att jag är en jobbig kille men dömm om min glädje när jag bläddrar i senaste numret av KING och ser att de har ett eco reportage med miljövänliga kläder.
Den lille mannen skrev ett mail och nådde ut till de stora massorna. Kanske fick detta några andra att tänka till. Jag blev glad när jag läste tidningen och visste att det var mitt mail som låg bakom. Speciellt eftersom chefsredaktören skrev ett långt mail tillbaka och tackade för idén.

PS. Har du läst så här långt men ännu inte bjudit in dina vänner till vår miljögrupp tycker jag du skall göra det bums. Just nu är vi 160 personer men kan bli många fler.

Vänligen
Stephan
I elfte timmen.

Inga kommentarer: