måndag 22 februari 2010

Ut med det gamla....(del 5)


I min fortsatta kamp på att bli av med så mycket prylar och liknande som jag har här hemma innan tillökningen dimper ner i slutet av Mars månad har jag nu hittat tio nya saker som jag gör mig av med denna vecka.
Innan jag listar dessa tio saker vill jag dock lite snabbt påpeka hur bra begagnat är ur alla aspekter.
Min fästmö har sedan länge sagt att jag borde läsa boken PATIENT 67 innan den nu kommer som film under titeln SHUTTER ISLAND. Detta har dock inte blivit av förens jag läste en intervju med Martin Scorsese som tycker att boken är helt magiskt bra. Så jag försökte boka den på biblioteket men tyvärr så hade den blivit lånad av någon annan samma dag. Så jag slängde ut en förfrågan på Facebook och gruppen bortskänkes och några timmar senare hade jag fått svar från en kvinna som just hade läst ut boken så jag kunde få hennes exemplar som hon dessutom hade köpt begagnad innan. Begagnat är både billigt och bäst. Passar verkligen alla plånböcker.

På vägen hem när jag hämtat boken tyckte jag det var ett ypperligt tillfälle att köpa talgbollar till fåglarna som har så svårt att hitta mat under vintern för pengarna jag hade sparat på boken jag just fått. Alla vann på att jag fick nått begagnat.

Veckans 10 saker jag skall göra mig av med är följande:


1. Soundtracket till filmen FESTIVAL (riktigt bra skiva faktiskt).
2. En T-Shirt med en bild på Ron Jeremy och texten "DADDY".
3. En amerikansk Rugby tröja från Nike med siffran 12 fram och bak (kortärmad).
4. Boken världsberömda Gangstrar.
5. en stegmätare från Silva.
6. En rese necessär för handbagage på flyg.
7. En officiell nyckelring från STCC.
8. Ett par nya grönvita tumvantar.
9. Massa telefonsladdar för den som fortfarande har telefon med sladd.
10. Encyklopedi BRITANNICA DELUXE 2009 DVD (inplastad).

Hör av dig till mig med ett meddelande på Facebook om du är intresserad av något av ovanstående. Jag byter enbart mot ett litet bidrag till en välgörenhetsorganisation som antingen du skänker själv eller en summa du förmedlar till mig som jag då skänker vidare. Du kan även nå mig på ielftetimmen[at]hotmail.com

Inga kommentarer: